1. juli 2013 - Trening på Årvoll-banen

Da har jeg gjennomført den første treningen etter over tre uker med skytefri. Det merket jeg godt. Allerede på liggende krøllet det seg til og jeg slet med å finne en god stilling. På kne skyter jeg mye bra når jeg klare å finne nullstillingen og fokusere på riktig balanse i ryggen/magen. Og på stående skjøt jeg faktisk bare fem skudd, men der følte jeg at det gikk ganske bra - fin balanse, rolig men samtidig PÅ.

Den største utfordringen for kvelden var at jeg begynte å henge meg veldig opp i hvor skudda satt i forhold til alle tre stillingene. Før har liggende og kne vært likt, og så må jeg skru på stående - helt greit. Nå virker det som om alle stillingene lever sitt eget liv. Veldig frustrerende igrunn. Men det jeg håper på er at siden dette var første treningen etter det lange oppholdet og jeg ikke har fant en dugelig liggendestilling. Så vil forhåpentligvis kne og liggende bli likt når jeg endelig finner stillingen i liggende. Begynner å bli ekstremt lei det at jeg ikke får til liggende. Men sånn har det blitt når rem, børse og kropp skal stemme overens i tre helt forskjellige stillinger. Det ene påvirker det andre. Er ikke noe annet å gjøre enn og prøve videre.

Ellers er det fortsatt en utfordring å trene med 6.5en fordi børsa blir fort varm og miragen gjør det vanskelig å sikte. Så det blir ikke like mange skudd som jeg skulle ønsket. Jeg skulle nok hatt et bedre miragebånd - nå har jeg "borrelås-versjonen", men den krøller seg fordi jeg ikke får strammet den opp nok. Klønete opplegg i grunn. Jeg kunne helst tenkt meg det brede "sandfargede" gummimiragebåndet som ble solgt for noen år tilbake, men det er lenge siden jeg har sett det.. er det noen som vet om noen selger dette lenger?? I så fall, ta gjerne kontakt på mail: marenhei(at)yahoo.no :D

Jeg har noen tanker i hodet hva jeg kunne tenke meg å gjøre videre denne uken for å være litt mer forbedret til fylkesmesterskapet førstkommende lørdag. Ikke det at jeg har de store forhåpningene, men jeg går tross alt på standplass med det formål å gjøre mitt beste. Og da skader det ikke å føle at man i hvert fall å gjort det man klarer ift treningen i forkant. Scatten er jo et fint virkemiddel for å jobbe med stillingene uten at man trenger en standplass - og så sparer man skudd og slipper at børsa blir for varm. Men jeg må se hva jeg rekker. Torsdag blir det høyst sannsynlig trening på Årvoll-banen igjen, og da forhåpentligvis får jeg også lagt inn etpar grunnlag og kanskje en omgang.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar