18. juli 2013 - Trening på Årvoll

Tom for energi. Den setningen har stått på skjermen en god stund. Jeg var rett og slett tom på onsdag, torsdag og halve fredag. Jeg tok meg en power nap på fredag ettermiddag, og våknet opp en time senere og var som et nytt menneske! Det var en hærlig følelse og det ble en fin joggetur etpar ganger rundt Østensjøvannet!

Torsdagens trening var som sagt heller laber. Jeg var sliten i kroppen og hodet, men på skytetrening skulle jeg altså. I tillegg var vinden ganske varierende, noe som gjør det ekstra utfordrende å skyte med 22en - da gjelder det å fokusere på gjennomføringen og ikke på monitoren. 

Motivasjonen og energien var nesten på bunn, og på grunn av det ble det rett og slett en litt slurv.. Men ut av slikt kan man også lære. Godt ute i treningen på stående ble fortalt av en av lagets veteraner at jeg må puste mer - og spesielt før jeg ser på blinken. Haff - dette vet jeg jo - men jeg gjør det allikevel ikke! Jeg er så opptatt av den blinken at med en gang jeg ser den, så slutter jeg å puste fordi jeg vil at det skal være rolig i siktet. Så det var rett og slett på sin plass og faktisk ganske så flott at han brydde seg og sa i fra til meg. Etter det jobbet jeg mye mer pusten, særlig før jeg så på blinken og da krympet samlingen betraktlig :D

Så på tross av en litt tam kveld på standplass lærte jeg noe også denne gangen! I tillegg merker jeg også hvor fint det er for meg å ha fått noen rene kaliber 22-treninger denne uken. Jeg føler og ser jeg skyter mye bedre fordi jeg er mer bevisst på avspenningspunkter i kroppen og det tekniske sitter bedre enn da jeg trente med 6.5en. Anbefales! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar