25. juli 2013 - Trening på Årvoll-banen

Nå nærmer helgen seg med stormskritt og det vil si tre stevner på Dokka. Kjenner at jeg virkelig trenger stevnetrening fremfor noe annet akkurat nå. Jeg har rett og slett ingen motivasjon til å trene skyting for tiden. En kobinasjon av fire økter forrige uke og en enormt stor lyst til å kjenne på det fine været som er for øyeblikket. Jeg savner også det å ha en feriefølelse, kanskje å kjede seg litt og ta ting litt mer på sparket. Men, nå ble det ikke helt slikt. Jeg klarer ikke å ingorere det at LS nærmer seg og at jeg burde trene når jeg har mulighet til det.

Uansett, om motivasjonen var der eller ikke så var det veldig nødvendig for meg å få prøvd meg litt mer med 6.5en foran helgens stevner. Kveldens trening ble nok litt "stakkato" for min del siden det var organisert felttrening på banen, men det visste jeg fra før så det var ingen overraskelse. Det var igrunn veldig fint å se så mange Østre-skyttere samlet på en gang, og artig med "feltfølget" som gikk sammen bort til skivene og så på sine treff. Men det er viktig å påpeke at jeg ikke fikk lyst til å skyte felt selv - det er bare koslig å se på ;)


Siden det ble noen avbrekk fikk jeg ikke skutt så mange skudd, men det var igrunn nok til å teste ut ting og tang. Liggende er fortsatt en liten utfordring, men det fungerer greit samlingsmessig så lenge jeg er flink til å fokusere på å slappe godt av i venstrearmen og ikke holder/tvinger våpenet. Problemet ligger i skuldra - der har ikke kolben like lyst til å sitte. Men men, må bare gjøre det beste ut av det.

På kne knotet jeg litt først, men så traff jeg stillingen (spesielt viktig med venstrarmen/remma og plasseringen ift børsa - også her må jeg slappe av i venstrearmen og jobbe med høyre skulder). Så lenge jeg da "lar skudde bare skje" så går det veldig bra. Men det er vanskelig å ikke styre børsa for mye og stole på stillingen og ikke bry seg om at det skal smelle snart. Uansett - jeg er fornøyd med at jeg fikk det til bra. Nå gjelder det å ta med seg denne roen og arbeidsoppgavene videre.

På stående fungerte det også ganske bra. Litt rufs var det, men det var nok mer fordi jeg slet med motivasjonen på standplass. Derfor satser jeg på at den siste lille "tøffheten" og viljen vil inta kroppen på søndag.


Før jeg avsluttet rakk jeg et grunnlag. Jeg brøy meg ikke mye om poengsummen, men registrerte at samlingen var bra og at gjennomføringen ikke var så ille gæli. Må bare passe på at børsa sitter bedre i skuldra på liggende slik at den ikke sklir ned når jeg skyter (slik som det gjorde i kveld).

Nå føler jeg meg ganske klar for Dokka-stevnene. Ikke det at jeg er "overtrent" - forventningene mine er lave. Dette er rett og slett nødvendig stevnetrening for meg. Kjenne på og gå gjennom teknikk, avspenning og rutiner. Så får vi se om jeg ikke rekker en økt med Scatten før jeg drar til Oppdal på fredag ettermiddag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar