16. juli 2013 - Trening på Årvoll

Jeg var så heldig å få mulighet til å ta nok en treningsøkt i kveld, siden det var noen som skulle opp og skyte :) I dag var været mye bedre med veldig lite vind, så det var ikke noe problem å nok en gang ta frem 22en. Jeg ble så facinert tideligere over alle detaljene som ble så tydelige når jeg trente i går med finkaliberet. Feil som skjules av høyt smell og mye rekyl, kom nå veldig tydelig frem. Spesielt dette med spenninger i kroppen og avtrekk. Elementære ting når det gjelder skyting - det som avgjør om det blir en tier eller en skikkelig utdrager. I tillegg skyter jeg på simulert 200-meterskive, noe som gjør det hele litt mer vanskelig, og reelt.

#fromwhereistand ;)

Jobbet meg grundig gjennom alle stillingene. På stående fikk jeg endelig maaange skudd igjen, og der lærte jeg også et par ekstra ting - detaljer - kolben skal jeg sette litt høyere opp i skuldra for da får jeg bedre kinnkontakt og slapper av mer i hodet + at jeg skal puste min. 3 ganger og være TØFF :)


Kne - venstre arm mer under børsa - skakke mer på hodet - sjekke nullstillingen nøye - la det skje!

Liggende. Forsatt en stor nøtt å knekke på liggende gitt. Armer, hals og børse vil ikke spille på lag. Nøkkelen ligger definitivt i det å slappe godt av i venstrearmen og det merker jeg at jeg sliter med å få til siden stillingen ikke er optimal. Det veksler mellom for lang frem med hodet, dårlig skulderkontakt og å ikke få godt grep rundt pistolgrepet. Sistnevnte har jeg også funnet ut er ganske så avgjørende for at jeg skal unngå "uforståelige" utdragere. So what to do, what to do.. Tja, si det. Ikke så mye annet og gjøre enn å øve videre.

Etter kveldens trening med 22en kjente jeg at jeg fikk mer energi og hadde lyst til å skyte mer. Det har jeg ikke hatt på en stund. Jeg synes virkelig det er skikkelig gøy å trene med finkaliberet fordi det krever mer finesse, ro og tålmodighet - man må følge skuddet frem mot skiven. Samtidig nytter det ikke å være pingle på avtrekkeren! Og det er nettopp dette jeg synes er gøy med denne sporten - kombinasjonen av teknikk, avspenning og være PÅ. Jobbe seg gjennom press og mestre. Det gir energi.

Igjen må jeg si at jeg er glad for at jeg valgte bort grovfelten på LS i år - ikkeno for meg ;)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar