12. november 2013 - Trening i Alfhallen

Tid for trening igjen. Jeg hadde lyst til å gå tilbake til basics igjen etter gårsdagens stevne. Det meste blir mye tydligere når man skyter på 50-meter hvor det ikke er rom for feil. Og i og med jeg at jeg skal skyte Akershusserien på torsdag, så vil jeg forberede meg best mulig til det. Så da startet jeg på stående, og det tok ikke mange prøveskudda før jeg trykket videre til "ren" skive. Etter ti skudd så det slik ut: 


Jeg tror at dette må være per dags dato den fineste samlingen jeg har hatt på stående på 50-meter ISSF-skiven. Det var nesten total harmoni mellom kroppen, børsa og avtrekket. En litt rar, men utrolig flott følelse som jeg ikke ville miste. Den lille fluen var et lite arbeidsuhell etter omladning, men tok meg fint inn igjen :)


Jeg fortsatte skytingen på stående hvor jeg testet ut litt forskjellig for å se om det kunne bli enda mer optimalt, med noe varierende hell. Men det ble ikke værre enn etpar åttere og da jeg simulerte over til 15-meter NSF-skiva så ble det 447 poeng - ikke så gæli det da.

For å få litt variasjon tok jeg turen ned på 10-meteren for å skyte litt luft. Det er jo så gøy! En stund siden sist, men tenkte det ville være fin trening for holdingen og balansen. Denne gangen kom jeg dog over en børse som hadde litt lite vekt på avtrekket, og jeg var litt ekstra forknytt i hånden når jeg skulle trekke av. Men men, skjøt allikevel noen gode serier når jeg turte å være tøff på avtrekkeren ;)


En av de bedre seriene under lufttreningen. Skjøt vel ca. 50-60 skudd og det kjente jeg godt i ryggen da jeg var ferdig. Jeg må rett og slett stå fremoverbøyd og puste meg rett igjen. Godt jeg trener ryggen til vanlig eller så hadde jeg nok ikke klart en fjerdedel av skudda. 

Etter en liten pause forsatte jeg oppe på 50-meteren. Jeg kjente godt at ryggen hadde fått kjørt seg, så det ble bare en liten halvtime til med skyting. Antallet skudd husker jeg ikke helt, men det ble nok over 100 tilsammen der oppe i løpet av kvelden. Så alt i alt skal jeg være godt fornøyd med økten.

Nå håper jeg at jeg klarer å gjenskape den tryggheten og likevekten til Akershusserien førstkommende torsdag, og at jeg klarer å være tøff på avtrekket hvis nervene skulle melde sin ankomst.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar