8. november 2013 - Stevne i Halden

Det ble vel ikke akkurat en drømmestart sånn poengsummessig i kveld. Sånn går det når ikke samlingene vil sitte i midten!

Oppladningen var det så som så med. Buss, t-bane, tog og bil - det meste var forsinket, og laget foran det jeg skulle skyte i var tidlig ferdig. Selv om jeg ikke lot meg stresse nevneverdig, var det ikke akkurat en optimal start på skytingen. Jeg merket at jeg var litt ufokusert og urolig i kroppen. I tillegg måtte jeg skru meg inn på kne for jeg satt høyt i skiva - og jeg skrudde mye. Summen av dette gjorde at jeg ikke var flink nok til å bruke triggerne, men var i hvert fall tøff på avtrekket.

Første serien jeg fikk anvist satt rett over og allerede var jeg fire poeng i minus. Skrudde mer ned og stilte meg opp på stående. Jeg jobbet mye med å få en god å stabil stilling som ikke tippet over til høyre. Men jeg så at det for hvert skudd smalt bittelitt til høyre. Dette prøvde jeg å motvirke på det siste skuddet, og den så jeg tydelig gikk til venstre. Fasiten ble fire meget tette niere rett ut til høyre og en nier til venstre..

Etter den starten gikk lufta litt ut av meg. Jeg ble nok litt kjapp på den neste serien. Følte kanskje jeg satt ganske bra - målet var å ikke tippe over mot høyre. Og det klarte jeg jo, for denne gangen lå det meste til høyre og 46 poeng. Dette vakke særlig kult.

Motivasjonen var ikke helt tilstede og nå brydde jeg meg ikke om å skru noe. Skjøt lurvete og uten at hjertet var helt tilstede. Dette klarte jeg å snu litt på den siste kneserien som denne gangen føltes litt bedre. Resultatet ble en høy serie på stående med fire niere uten at jeg helt skjønte det og en ok kneserie på 49 poeng. Dette var en skikkelig skuffende start poengsummessig. Men jeg var forsåvidt fornøyd med de samlingene på de første to seriene. Samlinger gir i hvert fall håp - så får jeg se om jeg klarer å finne grunnen til hvorfor jeg flytter samlingene..

141 - 235

Imorgen er det ny dag og nye muligheter. Først skal jeg dog sitte i påmeldingen under Degernes-stevnet. Og så skal jeg skyte når det har roet seg litt ned og er ledig plass.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar