21. november 2013 - Trening i Alfhallen

Forsetter det sånn så kan jeg endte opp meg å bli overtrent!

Siden jeg ikke fikk jobbet særlig mye med hverken stå eller kne på tirsdag måtte jeg ta en økt i kveld for å være noenlunde klar til helgens stevner. Fokus var spesielt kne, men jeg ville også kontrollere ståendestillingen siden jeg ikke synes den har vært så bra siden Akershusserien for en uke siden.

Jobbet også videre på kne med håndstopperen. Veldig mye bra, men fortsatt i startgropa. Jeg har veldig lyst til å bli skitgod på kne, finne troen og selvtilliten - og det tar tid. Jeg må rett og slett prøve litt forskjellig nå og så bestemme meg for det jeg vil jobbe inn.

På stå har denne høyretendensen "tatt meg" både på trening og stevner den siste tiden. Jeg klør meg i hodet og skjønner ikke så mye. Prøver fokus på balanse, plassering av våpen, nullstilling, avtrekk, avspenning osv osv, men kan ikke helt se sammenhengen. Greia er at uansett hvordan jeg står så vil nullstillingen være til høyre. Jeg kan nesten vri hele overkroppen mot venstre, låse den og allikevel vil de til høyre. Veldig snålt, og det var ikke slik på begynnelsen av sesongen. Jeg må rett og slett bare jobbe videre med det, for jeg skal løse det. Og når problemet er løst står jeg der balansert, avslappet, tøff og "timer" skuddet perfekt!

10 skudd kne, 15-meter DFS
10 skudd stående, 15-meter DFS
10 skudd kne, 15-meter DFS

10 skudd stående, 15-meter DFS

Selv om jeg skulle jobbe med Saueren i kveld så klarte jeg heller ikke denne gangen å dy meg. Jeg måtte bare skyte litt luft. Skjøt med en børse som jeg låner som krever litt service for å bli helt optimal. Det begynte litt rufsete, men jeg fant stillingen og balansen mellom å være rolig og tøff til slutt. Jeg avsluttet med denne serien som jeg tror er det beste jeg har skutt til nå i min korte karriere som luftskytter:


Til helgen blir det mer trening - mer spesifikt - stevnetrening. Blir spennende å prøve ut knestillingen. er ikke annet å gjøre enn å hoppe i det og skyte program. Er så lite igjen av DFS-sesongen innendørs så det er bare å skyte mens man kan!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar