23. november 2013 - Stevne i Sarpsborg og Degernes

Det blir en kort oppsummering fra lørdagens to stevner, rett og slett for at det er ganske så tydelig hva som ikke funket så bra. På stående sliter jeg fortsatt med at jeg ikke klarer å finne en stilling som gjør at skudda IKKE vil gå ut til høyre. Jeg klarte det på den siste serien i Sarpsborg hvor jeg trodde at jeg stod til 50 - det ble det nesten - fin samling, men to 9.9. Her er det ikke annet å gjøre en å jobbe videre for å finne en løsning på utfordringen. 

På kne fortsatte jeg med håndstopperen selv om det fortsatt er veldig nytt for meg. På tross av at jeg hadde mindre nerver enn til vanlig på stevner så var fortsatt pulsen veldig fremtredende i siktet. Jeg sitter ikke veldig godt - det føles ikke stødig, for også her har kroppen mest lyst til å tippe over på høyre side. Det hele blir vinglete og forknytt, noe som virkelig viste seg på det aller siste skuddet på kne i Sarpsborg. Da var jeg så forknytt at jeg rett og slett rykket til å kroppen og nappet skuddet langt ut. Det var derfor ingen overraskelse at skudd nummer 25 viste en 7.0!

I Rakkestad jobbet jeg videre med stillinger og avspenning. Det ble allikevel mye av det samme, men heldigvis minus 7ern på kne. Det som jeg synes var litt merkelig var hvordan skuddene ble vist på Kongsberg-skivene. Originalt sett fyller et skudd den hvite prikken som er blinken i midten av skiva. Men her ble skudda vist som små prikker ved blinken som så veldig stor ut. Plutselig følte jeg at jeg så skivene under et mikroskop og at hvis jeg skrudde så ville jeg skru meg bort i en fei. Veldig rart følelse og litt forvirrende igrunn. Jeg prøvde etter at jeg hadde skutt å se videre på visningen oppe, men uten at jeg synes den ble mer logisk av den grunn. Skuddet trengte ikke touche blinken for å vise treff. Det var først når jeg så lappen min og jeg fikk se en sort tynn strek rundt en sort midtsirkel at jeg skjønte hvordan anvisningen fungerte. Hadde denne streken syntes på anvisningen nede og visningen oppe hadde det vært mye mer logisk, og jeg ville antakelig skrudd et knepp til venstre..

Uansett. Det er ikke annet å gjøre enn å ta med seg erfaringen fra stevnene og jobbe videre i begge stillinger!

146 - 239, med en 7er på det aller siste skuddet på kne..

144 - 240 poeng - mye høyretendens her

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar