Ingen bil - ingen stevner!

Det er virkelig en ting man MÅ ha hvis man er skytter og det er en bil - som går! Våpen kan man jo låne av skytterlaget - og kanskje de til og med har en brukt jakke eller noe. Men det er da du ikke har noen bil at du virkelig er stuck!

Jeg var spent foran helgens to stevner. Spent på å se hvordan jeg eventuelt ville takle litt ekstra trøkk under dressen. Jeg våknet med en liten hodepine etter at jeg hadde glemt igjen brillene mine på jobben og glant for mye på skjermer fredagskvelden. Men jeg skulle nå prøve. 

Så ble jeg gjort oppmerksom på at det kanskje ikke var verdens beste ide å bruke bilen på lengre distanser siden det tydelig var noe feil med bilen. MORRO! Spenningen gikk raskt over i frustrasjon for å si det sånn. Endelig en helg hvor jeg skulle få god tid til skyting, fysisk aktivitet og avslapping. Men neida. Lenge siden jeg har følt meg så rastløs og irritert. Jeg prøvde etterhvert å se om det kunne være noen andre muligheter for å komme seg avgårde dagen etter, men tiden fløy for fort så da ble det ikke noe skyting. Dritt!

Heldigvis ble det ikke det ikke mye regn her i Oslo så jeg fikk tatt en viktig løpeøkt på en times tid. Men klart, det var noe som manglet denne helgen!

Trim - i løv it!
I dag (mandag) var det tilbake på jobb igjen. Men jeg hadde pakket "gymtøyet" og skistavene, og tok bussen opp til Årvoll for en løpeøkt med ei venninne. Dette er tydeligvis populært, for vi var absolutt ikke de eneste med staver ikveld. Det ble en skikkelig "insane" økt med stavene i Stigbakken. Min første "elghufs" med andre ord! Fire drag på ca 4-4:30 min, og to "rolige" joggedrag. Det var sykt tungt men helt super trening - spesielt nå som snart langrennssesongen er tilbake er dette gull.

Etter treningen satte jeg meg ned for å se litt på hva slags stevner som kommer fremover. Men etter en stund følte jeg  bare at jeg ble mer og mer "gal" av å prøve å få datoer og steder til å stemme overens med hverandre. De sene lagene i uka er fulle før man vet ordet av det, og påmeldingene starter alltid uker i forveien så det umulig å vite om man har mulighet til å delta eller ikke. Så da må man bare ta en plass og håpe på det beste - noe jeg mistenker mange andre også gjør.. For min del har jeg det best hvis jeg klarer å balansere fysisk trening med skyting. Men pokker heller, jeg klarer ikke få det til å gå opp! Jeg har fysisk mandag, onsdag og styrke på torsdag. Tar også en økt eller to i helgen når det er dagslys. Skytetreningen er hver tirsdag. Noen helger er jeg rett og slett opptatt med andre ting.. det sier seg selv at dette ikke går opp i opp når jeg slenger på jobben i tillegg. Skulle vært wonderwoman og klart å presse in fysisk på morgenen. Men som det utpregede b-mennesket som jeg er så klarer jeg virkelig ikke å få til det. Mitt problem er det selvfølgelig - man må velge - sånn er det bare. Og da velger jeg ofte fysisk trening fremfor skytingen siden det er det jeg får mest igjen for i hverdagen. 


Sånn. Det var kveldens frustrasjonsutblåsning fra min side.

Imorgen sjekkes bilen inn på verkstedet. Jeg hååååper den kan bli fikset i en fei for på kvelden er det Team Kisen-trening og ikke minst uttaksskyting til første runde av Akershusserien.. Kryssen fingre, tær, armer og bein for at det går i orden..!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar