11. mai 2012 - Hjemmetrening

Jeg tok fram Scatten og trente i ca en time i kveld. Avtrekket er kjempeviktig - det merket jeg jo i går da det var så dårlig lys. Usikkerheten gjorde meg til tider for passiv på avtrekket og da hjelper det ikke så mye med "bare" en bra nullstilling - avtrekket er tross alt kronen på verket.

Heldigvis fant jeg raskt frem til gode avtrekk og klarte å opprettholde det ganske så bra samtidig som jeg hadde fokus på avspenning. Jeg synes det alltid er vanskelig å skyte godt med Scatten, men det er jo nettopp det som gjør treningen så genial. Her må man bare jobbe på ellers får man ikke betalt. 

Jeg må nesten si at dette er en av mine aller beste treninger med Scatten på simulert 200-meterskive. Jeg hadde faktisk samlinger og mot slutten var også holdingen min mye bedre med mye mindre bevegelse når jeg tok avtrekket.

Stående (jeg bruker ikke masse tid på "innskyting" da dette fort kan forandre seg hvis jeg må ut av stilling - kort avstand til skiva). Jeg hadde tre skudd av 15 som jeg merket var i bevegelse - resten var veeeldig bra. Overraskende rolig var det, mest fordi jeg hadde tyngden av børsa gjennom hånden, "ut" albuen og gjennom hofta og ned i beinet. Da ble børsa mindre tung og datt ikke fremover eller mot høyresiden. Jeg kjente også "glimt" av godfølelsen, så det var veldig stas :)

Det beste ståendeskuddet, avtrekksmessig - helt nede på 2,9 :D

I morgen er det klart for to stevner: Fet og Urskog. Jeg kommer nok til å være nervøs for det er jeg alltid. Men ut i fra treningsmengden jeg har så kan jeg ikke ha for store forhåpninger til resultatet. Men det skal jeg heller ikke tenke på - det er kun arbeidsoppgavene som gjelder og gjøre det beste jeg kan ut av hvert eneste skudd! Det er målet mitt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar