15. mai 2012 - Trening hos Oslo Østre

Jeg hadde en veldig artig treningsøkt hos Oslo Østre i kveld!

Siden det ikke var noen på 200-meteren, og veldig hyggelige og behjelplige elgskyttere på 100-meteren så ble det noen skudd på sistnevnte standplass. Jeg fikk hjelp til å flytte øverste knappen på skytterjakka for å få mindre "folder" i skuldra på liggende. Det ble vel ca 25 skudd, og en del klikking. Hadde fått noen oppgaver jeg ville prøve ut - bl.a skulle jeg skrive ned hvor skudda gikk før jeg fikk anvisning. På stående følte jeg at jeg hadde levert en meeeget bra serie, så følelsen var god før anvisning. 47 poeng ble det, med to innertiere og tre niere, litt her og der.. Det var veldig merkelig.. Ikke var jeg nervøs og jeg følte jeg var avslappa og tok gode avtrekk.. hmm..

Min treningsbuddy for kvelden hadde tatt turen inn på 15-meteren, og jeg pakket sammen 6,5en og fulgte etter. Nå skulle det skytes bra, for nå skulle jeg jo bruke 22en. Null rekyl, godt lys og ingen vind!

Jeg begynte på liggende for å jobbe litt med stillingen. Fortsatte med fem skudd på kne - så fem skudd stående. Og ståendeskudda synes jeg gikk ganske så bra. Detta kunne fort bli 50 poeng altså! Nja - realiteten var 47 poeng, og ingen samling heller. Ha - det så kjent ut. Samme som serien utdendørs istad. Og så jeg som liksom skal være bedre inne enn ute!

Men det var nå det slo meg - hadde jeg virkelig gjort disse berømte arbeidsoppgavene og kjørt triggere i forbindelse med avleveringen av hvert eneste skudd..? Helt ærlig kunne jeg ikke si det.. jeg hadde gjort litt sånn og sånn, og hoppet over et trinn her og der for det føltes jo greit. Og det er nettopp det som IKKE er greit. Du kan ikke forvente å treffe på det samme stedet så lenge du ikke gjør det samme hver eneste gang - det sier seg selv.

Så nå var det tilbake til supertreng "gjør alle arbeidsoppgavene dine"-opplegg. Først på kne, med fokus på triggerne og nullpunktsjekk. Puste godt, nullstillingsjusteringer, det indre loddet som går gjennom kroppen, spenne av, AVTREKK.

Deretter stående, puste godt, spenne av, nullstillingen, trykket under beina, hofta mot albuen, spenne av, AVTREKK.. og der satt de alle sammen samlet i tieren.. 50 poeng. Kne 50 poeng. Stående 50 poeng.. Aureka!

Ække jo ikke så rart jeg skyter som en kråke utendørs hvis jeg skyter som en kråke innendørs også!

Jeg bestemt meg jo før utendørssesongen begynte at jeg skulle skyte mye 15-meter som trening mens baneskytingen pågår. Det har jeg nesten ikke fått gjort.  Men det jo ingenting i veien for at jeg kan ta noen skudd på 100-meteren hvis jeg ikke har tilgang til 15-meteren. Det viser i hvert fall at det er viktig for meg å få til både 22 og 6.5 for å opprettholde fokuset og nøyaktigheten gjennom utendørssesongen.

Til lørdag er det to stevner - Blaker og Høland/Bjørkelangen. Så får vi se da, hvordan det går. Nå blir det fokus fokus fokus på arbeidsoppgaver og triggere!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar