19. mai 2012 - Dobbeltstevne: Blaker & Høland/Bjørkelangen

Startet dagen med å peile TomTomen mot Blaker skytterlags bane. Har vært så heldig å fått installert alle norges skytterbaner inn på GPSen i bilen, så nå er det bare å søke opp skytterlaget og vips så har jeg veibeskrivelsen på monitoren - fantastisk!

Blaker skytebane

Det blåste litt på standplass, men denne gangen skulle jeg ikke la det ødelegge for meg. Tenkte heller at det var fint å få litt luft og kjøle seg ned med :) Jeg var ganske nervøs før jeg skulle skyte og det lå en nerve der gjennom hele skytingen. 15-skudden gikk ikke som jeg hadde håpet på tross av at jeg jobbet iherdig med triggerne mine. Spesielt på stående var det lurvete og da var det forsåvidt greit at jeg fikk 47 poeng. Jeg stod ikke stødig nok og timingen var nok preget av litt "blinkstress". Kne synes jeg var ganske bra, dog for meg virket det som om skudda gikk til høyre. Anvisningen viste en liten venstretendens som gjorde at det snek seg ut to niere - den siste så jeg. Men med 47 på kne og tilsammen 143 på 15-skudden var jeg ikke akkurat superhappy. Det var det samme som forrige helg..

På grunnlaget smalt det bra på stående, men så jeg dro ut en på kne. Liggende var som det pleier med litt "omgangsskyting". Fasiten ble en nier på kne og en litt sur 9.9 på liggende. Men jeg var veldig godt fornøyd med 98 på grunnlaget. 

Omgangen måtte jeg jo og få med meg. Taktikken var ta noen prøveskudd, og heller kjøre mye klikking på den resterende tiden for å komme inn i siget. Miragen hadde begynt å komme, så det er alltid bra å ha 3 minutter til rådighet for å få roet ned seg selv og børsa. Omgangen i seg selv gikk bedre enn de forrige jeg har skutt. Jeg lada opp med et "klikk" og fem i hvert magasin. Så i teorien skyter jeg 11 skudd på 1 min og 15 sek. Det fløt mye bedre enn før - men det var ett skudd jeg tydelig så smalt ut til høyre.. Og joa, det var sånn det ble og - en nier på det syvende skuddet ut til høyre. Men jeg så det tydelig, så det er kun min feil. Sånn sett var jeg ganske godt fornøyd med omgangen fordi det ble det jeg så. Det har jeg ikke opplevd hittils i år.

241 - 340 poeng

Nå var jeg mer roligere i kroppen enn på dagens første stevne, og jeg gledet meg faktisk litt til å skyte i Høland/Bjørkelangen. Da jeg kom dit var det dessuten heeelt vindstille og lettere overskytet. Perfekte skyteforhold med andre ord. Jeg slang på meg klærne fordi jeg kunne rekke et tidligere lag. La meg ned på standplass og jobbet inn liggendestillingen.. plutselig begynte noen svarte "prikker" å surre rundt meg i lufta.. hmm, hva er dette for noe.. iiiiiik, det er mygg - masse mygg!

Heldigvis så det ikke ut til å myggen var så aggressiv - jeg kjente ikke at det stakk noe sted. Måtte nesten flire litt der jeg lå - er det ikke vind, så ere mygg ;)

15-skudden ble nok en gang ingen stor suksess. Litt uheldig på liggende med en litt høy serie og det snek seg ut en 9.9. På stående jobbet jeg virkelig med avspenningen og avtrekket, men merkelig nok føltes det som om jeg var veldig "vinglete" i anklene. Kan ikke si jeg har kjent det så mye før. Det ble derfor en veldig urolig serie og jeg var glad for at det ikke ble verre en 47 poeng. Men jeg var skuffa over at jeg ikke klarte å finne roen siden det var så fine forhold. Må bare jobbe mer med gjennomføringen.

På kne jobbet jeg også bra - dog - jeg så et skudd fare avsted. Heldigvis ble det kun en nier også, så 145 på 15-skudden var godkjent.

Jeg starta grunnlaget med et tulleskudd på stående. Skikkelig irriterende og bare se det gå avgårde på den måten! Og så ble jeg plutselig nærvøs i kroppen, og jeg måtte virkelig jobbe på for å ikke gjøre noen flere bommerter. Men det så ut som rund blink på de to siste skudda og jeg var veldig fornøyd med at jeg hadde tanklet stresset så godt. På kne roet jeg meg ned med et klikkskudd, men det hoppa bra i siktet. Liggende var litt stress, men var nøye med avspenningen og avtrekket. Det var uansett vanskelig å se hvor det smalt for nå hadde jeg mye mirage.

Det første skuddet ble en 8.7 oppe til høyre. Kjiiipt å se det i dag, men det var min egen skyld. Deretter kom det en nier på det siste kneskuddet, og jeg holdt heldigvis tieren på liggende. Tilsammen 242. Det var godkjent - det var det jeg fortjente når jeg ser tilbake på gjennomføringen.

Omgangen gjenstod og jeg ville bruke oppskriften fra det forrige stevnet - men denne gangen skulle jeg ikke få en utdrager. Jeg skjøt meg kjapt inn og klikket masse resten av prøveskudda. Miragen hadde ikke blitt mye bedre, og derfor var det desto mer viktig å finne nullstilllingen ta gode avtrekk. Gjennomføringen følte jeg var veldig bra. Som sagt så hadde jeg mirage, og det var vanskelig å vite om det var helt rund blink når det smalt, men jeg passet på avspenningen og avtrekket. Anvisningen var veldig spennende - skudd nr. 1: *10.9 - skudd nr. 2 : *10.5 - skudd nr. 3: *10,9... Men så kom en litt høy tendens, og til slutt måtte to av skudda ut i 9.8. Veeeldig synd for det skulle vise seg å være en skikkelig fin samling! Den fineste jeg har hatt hittils i år - inkl. trening. Men samtidig viser dette at jeg faktisk har potensiale til å skyte veldig gode og kontrollerte omganger, med litt bevisst trening. Så tusen takk for tipset JOA! :D

242 - 340 poeng

Til uka blir det mye skyting, men nå ser jeg litt lysere på den enn forrige helg. Jeg må rett og slett jobbe enda mer bevisst med mine utfordringer, og ha god og riktig variasjon i treningen min. Til tirsdag skal jeg på kurs/workshop: "Trent for å prestere i skyting" av Anne Grethe Jeppesen i Eidsberg. Det tror jeg blir veldig inspirerende og gøy - gleder meg! :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar