11. november 2011 - Stevne i Halden

Etter en dag med intens jobbing, og en nesten to timer lang togtur skulle jeg skyte 15-meterstevnet i Halden. Hodet var mildt sagt ikke med, og det samme gjaldt kroppen. En kan jo spørre seg selv hvor smart det er å skyte når man ikke har så veldig lyst. Men jeg tenker - all skyting hjelper..

På 15-skudden sleit jeg fælt med å få igang hodet/kroppen. Jeg hadde ingen rytme og jeg var lite tilstede i det jeg drev med. Det var nesten så jeg måtte klappe til meg selv for å våkne opp og få fokuset på det jeg skulle gjøre: skyte!

Jeg gav meg selv et mentalt spark bak, og kjente at fokuset var i fred med å komme til bake - det samme gjaldt rytmen. Utgangspunktet foran 10-skudden var 147 poeng. Jeg fikk en sur 9.9 på den første kneserien, samtidig som gjennomføringen av ståendeserien ikke var noe å juble over. Men det var jo ikke gæli altså.

Spenningen var derfor høyst tilstede, men siden jeg var mer PÅ så klarte jeg å holde det sånn tåli i sjakk. På kne var jeg derimot litt mer skeptisk til gjennomføringen min - det så rett og slett litt lurvete ut i siktet, så jeg var veldig usikker før anvisningen...


Første skuddet på ståendeserien ble en 9.9.. hmmm.. så fortsatte jeg med tre tiere, før jeg måtte ut i en tydelig nier under.. Den merket jeg faktisk ikke, så den kom litt overraskende. Den siste kneserien gjenstod - og den hadde jeg ikke store forhåpninger til.. Men jaggu ble det 50 poeng! Bra! Tror det rett og slett var nullstillingen min og avtrekka som reddet meg der..


245 poeng

245 poeng er jeg selvføgelig fornøyd med, men gjennomføringen var absolutt ikke noe å skryte av. Her må jeg bli flinkere på å komme inn i skytemodus, og holde fokuset på arbeidsoppgavene mine.

Imorgen skal jeg opp tidlig og sitte i påmeldingen til Degernes skytterlag hele dagen. Litt trøtt i trynet tenker jeg, men skal bli gøy å hilse på skyttere og lagfolk. Utover dagen får jeg også sæla på og skyte selv.

PS:
Nå er stevnet avsluttet og jeg fikk til slutt 3. plass, noe jeg er veldig fornøyd med. De to foran men hadde begge 246 poeng, mens jeg var best blant de tre som hadde 245. Det er tett i toppen og hårda bud!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar