31. oktober 2011 - Trening hos Oslo Østre

Da var det treningstid igjen, og idag troppet jeg for sikkerhetsskyld opp litt over kl 18. De forrige gangene jeg har trent der har det vært få folk, samtidig som de siste har sluttet å skyte ved åttetiden. Jeg har liksom ikke fått roa på meg til å trene, for jeg liker å ta noen pauser innimellom og holde på en stund når jeg først har kommet igang.

Denne økten følte jeg med en gang var mye bedre fordi jeg hadde mer tid. Da klarer jeg å fokusere på det jeg skal gjøre. Og det er bra, for nå er det "Onsdagsserien"denne uka (og ikke forrige som jeg først trodde:)

Jeg har ikke så mye tid til overs nå om dagen så no stor utgreiing om skytinga har jeg ikke. Men jeg "fører inn" notatene jeg skrev ned på banen:

Kne:
- AVSPENNING!
- Kjenn at venstrearmen virkelig slapper av!
- Husk å vri remma mot venstre for å motvirke puls i børsa
- Få venstrebeinet mer over på venstre side for å få bedre balanse i stillingen

Stå:
- Avspenning venstrearm
- Legg børsa rett over håndleddet for jevn fordeling av vekt ned gjennom kroppen
- Passe på å stå rett mot skiva, og puste rolig i siktet
- og: TØRRTRENING HJELPER FAKTISK MASSE!!

Bilder tok jeg og av noen av seriene, men nå husker jeg ikke hvilken stilling de tilhører - så da lar jeg heller være å poste.. ;o)

Onsdagsserien nærmer seg som sagt med stormskritt, og jeg føler meg ikke akkurat klar. Dessuten er og blir 45 minutter altfor liten tid på 60 skudd. Jeg bruker vanligvis 1 time og 10 minutter på 45 skudd stående.. Men planen er å gå hardt ut på liggende, bruke tiden på stående og ser hva som er igjen på kne. Jeg kommer nok til å være veldig nærvøs, men det er god trening!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar