18. juni 2012 - Trening hos Oslo Østre

I kveld hadde jeg en skikkelig morsom og givende trening! Og hvorfor - jo, fordi jeg skjøt på 15-meteren :D Jeg hadde rett og slett glemt hvor utrolig gøy det er å skyte innendørs. Er lenge siden sist jeg tok frem kaliber 22, og det så jeg på skiva også. Det gikk over stokk og stein på kne - virkelig ingenting å skryte av.. Spesielt avtrekket var dårlig, for jeg følte at det aldri skulle smelle uansett hvor mye jeg klemte. Da er det jo igrunn ikke så rart at det har vært litt varierende utendørs også.. Det ble en del terping av triggere og skudd. Og for hver serie krympet samlingen gradvis.. Til slutt ble det riktig så bra!

Tett og fin samling på fem skudd kne - det hjelper å trene .22!

På stående tok jeg med meg det jeg hadde erfart på Viken II og knetreningen - hard på avtrekkeren! Jeg hadde jo også på meg de nye Corami-skoa mine i dag, og jeg merket stor forskjell. Mye mer stive rundt ankelen og den flate sålen var genial for balansen. Var redd for at de skulle bli for stive på kne, men der støttet de også opp kjempebra. To tomler opp!

Tilbake til ståendetreningen. Jeg jobbet med rutinen og triggerne. Jeg var rolig og fin, men avtrekket merket jeg var rufsete. Jeg trenger nok en del trening med Scatten fremover for å finpusse det i kombinasjon med lave skuldre/ro i kroppen. Men samlingene var fine - jeg hadde to serier på 50 poeng og ingen serier under 48 poeng - det er bra!

En av de to 50-seriene på stående i kveld ;)

Tilsammen ble det 85 skudd på kveldens trening, og det er jeg fornøyd med. Stort flere skudd enn det er ikke hjernen min mottakelig for etter litt lite søvn og en lang arbeidsdag. Men igjen må jeg understreke hvor fantastisk gøy og inspirerende det var å trene innendørs i dag! Nå får jeg bare enda mer lyst til å prøve meg på luftskyting til høsten - hvis jeg får lånt meg en børse.. ;)

Til torsdag skal jeg jobbe litt mer med liggendestillingen min på Jordbru skytebane - imellomtiden blir det fysisk trening på Core Boot Camp *gru/gledermeg* :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar