25. juni 2012 - Litt trening

I kveld skjøt jeg en kjapp økt på 15-meterbanen til Oslo Østre. Kunne ønske jeg kunne trent lenger, men når man er avhengig av at noen låser så blir det nå en gang slik. Er bare glad jeg får trent!

Fokuset var på liggendestillingen. Prøve, justere, kjenne og forstå. Det gikk litt opp og ned - men det er godt at jeg vet at jeg må forholde meg til hvordan børsa og jeg ligger UTEN rem - og så prøve å få til dette med remma. Det er der utfordringen ligger - å få det til å stemme perfekt. Plasseringen av kjakan på kinnstøtta er også en god pekepinn. Og det viktig at jeg ikke dette for lang ned for da funker ingenting. Synes jeg begynner å få det til ganske så bra. Det eneste er at jeg burde nok ha kjøpt meg ny rem - den gamle lærreima mi består mer av gaffa-teip enn lær kan det virke som. Men jeg har ingen anelse for hva jeg bør gå for.. Jeg testet en syntetisk Sauer-rem for noen år tilbake, men den synes jeg ble vond å bruke - følte den var så tynn at sidene skjærte inn i hånda. Men mye har jo skjedd siden den gang. Mange anbefaler også bruk av selvstrammende rem. Dette er jeg og litt usikker på siden jeg synes den alltid vrir seg.. Men kanskje det er på tide å prøve igjen.. som sagt - litt i villrede akkurat nå.

Blir vel til at jeg venter til LS med å ta en runde på alle bodene..

Det ble som sagt mye liggendeskyting i kveld, men også fokus på kne. Jeg fylte på litt ekstra i pølla for at den skal passe bedre til de nye Corami-skoa. Ble litt for mye først, men etter nok en justering var det veldig bra. 

Jeg rakk såvidt en femskuddserie på stående før jeg måtte gi meg. Følte at jeg akkurat hadde kommet igang med treningen.. Men avtrekket er også noe jeg må fortsette å terpe på i alle stillingene. Derfor tenker jeg det blir en økt med Scatten enten på torsdag eller fredag. Lørdag er det tid for Fylkesmesterskap i regi av Råde.

I går (søndag) testet pappa børsa i benk med rekruttpatronen som han fikk tak i for etpar uker siden. Jeg prøvde de selv på Båstad-stevnet, men var litt usikker. I tillegg merket jeg ikke forskjell på rekylen, derfor skulle vi prøve å lade med litt mindre krutt. Men det viktigste er jo at den går bra i S&L-løpet mitt. Dette var de to beste samlingene han fikk til på 200-meter i skytebenken vår som er skrudd fast i betongen:

6,5g kule, 39grain krutt - gj.snitt: 840m

8,4 grams kule, 39 grain krutt - gj.snitt: 790m

For meg var valget klart - vi fortsetter med det vi har brukt til nå med 39 gr. NC-96, Norma 8,4 Diamond Line siden denne blir litt mindre påvirket av vind enn de lette rekruttkulene på 6,5 gram - (også merket jeg jo ingen forskjell på rekylen, så det er ingen vits). Men det er godt å se at løpet går bra. Faktisk har vi aldri klart å få til slike samlinger på de forrige løpa (Sauer-løp) jeg har hatt de siste 10 åra jeg har vært klasseskytter - så det er stas!

I tillegg til å skyte børsa i benk, fikk den seg også en overhaling med messigbørsten, så nå skal alt være i skjønneste orden. Tusen takk for topp sørvis fattern!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar