7. juni 2012 - Stevne på Løvenskioldbanen

Da var det stevnetid igjen - nummer 1 av 3 denne uken. Jeg var egentlig kjempesliten i kroppen og hodet etter en lang og hektisk dag på jobb, inkludert en time fysisk hardkjør med Aktive Boot Camp. I tillegg er jeg ikke så kjent med veien til Løvenskiold - og den lå ikke inne på GPSen, så jeg hadde litt høye skuldre på veien til banen. Jeg var derfor veldig spent om jeg ville klare å holde fokuset oppe gjennom hele skytingen, men målet var uansett å ha en positiv indre dialog og jobbe bra med triggerne.

Vindforholdene var perfekt, men utfordringen da var motsolen. Det var mange skyttere på standplass, så da alle begynte å skyte ble komboen kruttrøyk + motsol + ingen vind at det mildt sagt var vanskelig å se skiva. I tillegg er de 40 skiver, og de står tett så det å finne skiva mi fikk øverste prioritet!

Gjennomføringen min på 15-skudden var kjempebra. Jeg hadde et skudd i hver stilling som ble levert da det ikke var rund blink. Men den indre dialogen og triggerne ble virkelig flittig brukt. Blant annet minnet jeg meg selv på ett-og-ett skudd, null problem, lave skuldre osv. Det ble 50 poeng på liggende, 49 poeng med en 9.9 på stående (nieren var ikke det skuddet jeg så gikk ut til høyre). På kne jobbet jeg mye med etterholdingen, og der ble det også 49 poeng med en tydlig nier nede til venstre (dette var heller ikke lurveskuddet jeg hadde sett, men men). Uansett var gjennomføringen veldig bra, og 148 poeng på 15-skudden var jeg kjempefornøyd med.

Nå var jeg enda mer sliten enn før jeg begynte. Det var tydelig at jeg hadde jobbet hardt mentalt på 15-skudden. Men grunnlaget gjenstod og jeg sa til meg selv - dette kan du - det er dette som er gøy - null stress - null problem. Jeg kjente jeg var litt nervøs på prøveskudda, men tok da det som en fin trening og jeg fortsatte den gode ståendeskytingen med 50 poeng..

På grunnlaget jobbet jeg veldig bra på stående - det banket litt ekstra, men følte jeg klarte å takle det. På kne derimot, hoppet det sinnsykt mye inni siktet. Jeg roet meg ned som best jeg klarte, men satset på at et godt avtrekk ville gjøre susen. Jeg klarte ikke helt å etterholde selv om jeg sa det til meg selv. På liggende banket det også godt, og turte ikke klikke det første skuddet pga tiden. Men jeg hadde relativt god tid, så det angret jeg litt på i ettertid.

Jeg var ok fornøyd med gjennomføringen av grunnlaget - det var tross alt en del ekstra puls - og det raknet ikke fullstendig. Som sagt var jeg veldig fornøyd med ståendeskytingen. Anvisningen viste tier, en høy nier og en tier på stående - deretter fortsatte jeg med to niere i til venstre og en "utdrager" som jeg dro inn i tieren.. På liggende startet jeg med en nier ut til venstre, og da ble jeg virkelig bekymret for om resten satt der og - men heldigvis holdt resten inn. Det ble tilsammen 96 poeng med en fin samling - dog litt til venstre - tilsammen 244 poeng. Det at det faktisk var en relativt fin samling på serien gir meg god trygghet videre for det viser at jeg kan holde meg rolig selv om det banker litt ekstra i kroppen!

Liggendestillingen er ikke akkurat tipp topp for tiden, så jeg tok mange klikkskudd i løpet av de tre minunttene med prøveskudd. Nullstillingen måtte være på plass på grunn av motlyset - og det å finne skive 22 var superviktig. Gjennomføringen av omgangen var jeg absolutt ikke fornøyd med. Stakkato skyting, halvgode avtrekk og ikke rund blink. Ikke kunne jeg skylde på motlyset heller, for idet det bla telt ned til ild på omgangen forsvant solen bak noen skyer.. Triggerorda blandet seg og det gikk over stokk og stein.. Jeg hadde ikke spesielt lyst til å se på anvisningen, men fulgte jo med.. Regnet med at det ville komme en nier eller to, men da siste skuddet satt i 10.0 stod det 100 poeng på skjermen. Joa, jeg var glad for det - men egentlig var jeg mer irritert over at jeg ikke hadde gjennomført en god omgang. Men men, jeg brukte hele skiva og tier er tier - og poengsummer 344 er jeg veldig fornøyd med! Ikke minst med tanke på at jeg faktisk var såpass sliten, men allikevel klarte å jobbe meg gjennom 25-skudden på en veldig god måte. Dessuten er ikke liggendestillingen min på plass enda - men snart.. Og om jeg ikke var sliten nok før, så var jeg i hvert fall det nå etter en sånn mental arbeidsøkt!

244 - 344 poeng :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar