12. juli 2010 - Trening hos Oslo Østre

Idag tok jeg turen opp til Oslo Østre igjen for å få litt mer sårt tiltrengt 6.5-trening. Bestemte meg for å skyte på 100m istedet, siden de har de vanlige monitorene som jeg er vant med.

Jeg har slitt med skuddreddhet den siste tiden, og fundert mye på hvordan jeg skal løse det problemet. På forhånd hadde jeg bestemt meg for å ha fokus på å ha en god og stabil stilling og å virkelig avspenne kroppen før jeg trakk av. Det var litt rykningen på førsten, men etterhvert føltes det bare bedre og bedre igrunn!

I tillegg til det, så ville jeg prøve en trening uten å bruke skytebrillene. Kanskje litt uklarhet i siktet vil gjøre at jeg ikke blir overnøyaktig når det gjelder å trekke av i blinken. Særlig på stående er det ofte at jeg står der og presser og presser og venter på at blinken skal bli trill rund i siktet - men det kan fort gjøre meg anspent. Innendørs er det genialt med briller fordi det er en annen type skyting - der kan man stå å presse. Men utendørs er alt mer hurtig.. Greit å i hvert fall ha prøvd det ;o)


10 skudd stående - utdragerne kjente jeg for da rykket jeg til i kroppen, men gjennomførte de andre på en veldig god måte!

Videre jobbet jeg med knestillingen som ikke har vært helt optimal i det siste. Sliter med å finne nullpunktet, men derfor var det desto mer viktig å virkelig bruke tid på å jobbe med stillingen. Tok 10 skudd før jeg begynte å justere på ting - de skudda var "typisk" for sånn som det har gått i det siste - crappy. For å kvitte meg med pulsen i børsa måtte jeg nok en gang løse opp rem og remfestet, i tillegg til at jeg plasserte venstre ben litt fremover fordi jeg hele tiden ligger for høyt i blinken - selv når jeg stiller remma frem. Passet også på at børsa var "parallell" med venstrearmen. Disse justeringene fungerte ganske så bra kombinert med et fokus på total avspenning - kan nesten kalle det tvangsavspenning. Å stole på nullstillingen og ta et godt avtrekk. Dette gav definitivt avkastning! Og med mer trening/rutine så tror jeg dette kan hjelpe masse.


En tydelig forbedring på kne siden sist! Skive 1: 5 skudd kne. Skive 2: de 5 forrige kneskudda pluss 5 til - kun én tydelig utdrager, og det er jeg fornøyd med!

Tok også 5 skudd på stående med samme fokus som før (nullstilling og fullstendig tvangsavspenning), og der satt den gitt! Det var som dag og natt fra forrige trening vil jeg si. Ja, greit det er 100m men det er tross alt 3 innertiere og to skudd som ikke er dårligere en x,2!


5 skudd stående - en bra gjennomført serie!

Etter en pause for å la børsa kjøle seg ned, så tok jeg fatt på litt grunnlagstrening. Vet jeg må skru ned når jeg skyter stående, men er fortsatt ikke helt sikker på hvor mange knepp. Derfor var ikke samlingen der den skulle være - men god lærdom. Merket at børsa fortsatt var varm, og at det begynte å bli mørkt på det neste grunnlaget. Derfor avsluttet jeg med det. Neste gang kan det være lurt for meg å heller begynne litt tidligere med grunnlagstrening, sånn at jeg ikke er så sliten og at børsa er så varm!

Etter kveldens trening føler jeg meg litt lettet - at jeg har klart å finne ut av ting, og at jeg bare må fortsette å stå på og trene på nullpunkt og avspenning. Det å skyte uten briller synes jeg fungerte bra siden jeg må skyte raskere enn på 15 m´ern. Og spesielt siden jeg ikke var sliten i øynene fra før av idag, så kan jeg godt gjøre det innimellom på trening og på stevner. Men føler jeg at jeg begynner å bli sår og sliten i øya, så tar jeg de på med en gang!

Jeg må også legge fra meg frykten jeg har for å ikke mestre - for det gir ingen hygge eller avkastning!
Positivitet avler positivitet!

Neste trening blir forhåpentligvis til onsdag - en hjemmeøkt med Scatt´en - det er naturlig nok en stund siden sist, og det skal bli spennende! Så får jeg forhåpentligvis til en 200m-økt på Blytjernbanen til fredag, før Skiptvetstevnet på lørdag - fullpakket program!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar