20. juli 2010 - Tørrtrening og Scattskyting

Etter mye "drøying" fra min side, så fikk jeg endelig satt opp laseren og lessa på meg alt utstyret.

Bestemte meg for å starte med litt god gammaldags tørrtrening først. Er veeeldig lenge siden sist nå, og tenkte det kunne være godt for stillingen sin skyld å ikke ha en blink å stirre på. Ble nesten litt overrasket der jeg stod, over hvor nyttig det var å ikke ha blinken i siktet. Både når det gjaldt kne og stående. Det ble mest ståendetrening, og lurer litt på om det kan være slik at beinplasseringen vil variere litt fra bane til bane etter hvor høyt eller lavt skivene står - er det noen som vet noe ang det?

Ellers eksperimenterte jeg litt med plasseringen av remfestet. På stående har jeg pleid å ha en helt stram rem for at kolben skal bli dytta mot skuldra og holdt på plass. Men på NM i 300m er det ikke lov med rem på stående, så for morroskyld ville jeg teste ut hvordan jeg skulle løse det "problemet". Skal si jeg ble litt overrasket der jeg stod, når det faktisk føltes bedre uten den stramme remma! Det ble ikke så anspent og pulsen i børsa ble nesten helt borte.. prøvde med remma igjen, og det var ikke like bra. Derfor løsnet jeg opp litt og forsatte med slakk rem, i tillegg til at jeg jobber med avspenningen i høyrehånden. Nå som jeg har så godt grep kan jeg virkelig "slippe opp" tommelen og nesten la den "henge" litt ut. Når jeg gjør det så kjenner jeg at en av de øverste senene blir tydelig avspent. Det føltes bedre enn på lenge!


Tok derfor turen over på Scatt´en.. var veldig spent på hvor skudda ville sitte. Forrige trening med Scatt´en lå det rundt om kring uten at jeg helt skjønte hvorfor. Men allerede på første skuddet så jeg stooor forskjell. Ingen uforståelige utragere - mindre holdeområde - fantastisk!

Det gikk rett og slett så bra at jeg ennå ikke har rukket å få av meg skyteklærne her jeg sitter å skriver! Og det skal bli artig å fortsette å trene på disse nye "funnene" - og ikke minst tørrtrene litt oftere. Jeg er i hvert fall optimistisk, så gjelder det bare å ha tålmodigheten, roen og troen videre ;o)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar