17. juli 2010 - Skiptvetstevne

Fikk tatt en del klikkskudd på stående slik at jeg fant en god løsning på det at skivene står litt "oppoverbakke". Igår hadde jeg jo funne tilbake til innendørsstillingen min igjen, og det betyr smalere benplassering. Men da jeg stilte meg opp idag, så fikk jeg ikke siktet/børsa høyt nok opp i forhold til skivene - derfor måtte jeg allikevel ha en mye bredere benstilling slik at hofta kom lengre frem og opp.

På liggende fant jeg raskt ut at det var mye lettere å plassere børsa i skuldra, og at jeg hadde bedre kontakt med kolben etter at jeg kvelden før hadde strammet helt til de løse "strammeremmene" på skulderen.
Dette ble i tillegg bekreftet med 50 poeng på første serie.

På stående var det rett opp i den brede benstillingen, sjekk av nullstilligen og 5 finknepp ned. I løpet av skytingen kjente jeg et par utragere for jeg var litt urolig pga benstillingen min, men passet på og ta så langt det gikk nullstillingsjekk med øya igjen og avspenningspusting før jeg avsluttet med sikting og bra avtrekk. Anvisningen viste to greie niere og ellers en litt høy samling - veldig fornøyd!

På kne dro jeg ut det første skuddet - så greide jeg å holde fokuset bedre på avspenning med nullstillingssjekk på de to neste for å ikke bli for anspent og begynne å "møte med skuldra", før jeg avsluttet med to relativt kjappe skudd siden tiden begynte å renne ut.. Jeg var veldig spent på anvisningen siden jeg har slitt så mye med kneskytingen i det siste - derfor var det rett og slett veldig herlig å se at kun det første skuddet som jeg kjente ble en nier, og resta 10ere! Litt høy var jeg her og, så da ble det et halvt knepp ned.

Måte smile og le litt småhøyt inne på banen da jeg så at jeg hadde 147 på 15-skudden - endelig!!

På de 5 prøveskudda som jeg pleier å ta på stående var det litt lurvete pga av poengsummen. Men fortsatte ut tiden med klikking og finjustering for å få enda mer kontroll - og det føltes ganske bra. I tillegg var det en skytter som avfyrte skudd en god stund etter stans på prøveskuddene. Noe som gjorde at vi ble stående der i drøye 5 minutter og vente på at de skulle finne ut hvordan de fjerna skuddet fra tellende skyting før vi kunne begynne på grunnlaget. Kjente jeg ble litt sliten og at pulsen slo godt, men fokuserte på hvor fornøyd jeg allerede var med skytingen og at jeg nå kun skulle skyte på RIKTIG SKIVE og ellers slappe av og gjøre gode avtrekk. Tenkte også på hva Anne Grethe ville sagt: "det e jo dette som e gøy, sant?" ;o)

Endelig var det klart for grunnlaget, og på tross av 147 som utgangspunkt greide jeg å holde nervene sånn tåli under kontroll ved å ikke stresse og gjøre som jeg hadde gjort. Så jeg hadde en utrager - ellers greit. I det jeg var på vei ned i knestillingen så jeg plutselig noe svart som datt ned.. først skjønte jeg ikke hva det var, men etter å ha tatt på et veldig varmt løp, så jeg at miragebåndet i plastikk lå nede på gulvet!! "Er det mulig å ha såååå sinnsykt uflaks??", var det første jeg tenkte! Etter endelig å ha et godt utgangspunkt på 15-skudden, så skulle det hele gå i dass pga et miragebånd! Å skru det på igjen var ikke en mulighet, så da var det bare å gå til plan b.. Nå skulle jeg sette/legge meg i nullstilling på kne og liggende - og virkelig stole på det - og så ta gode avtrekk. Blinken danset rundt om kring pga miragen fra den varme børsa, men jeg fulgte planen til punkt og prikke! Det ble sinnsykt dårlig tid på de siste 4 liggendeskudda - skudd nr 4 hadde jeg 4 sekunder på fra jeg lada om, og jeg skjøt på stans!

Hvordan skulle dette gå? Anvisningen startet med 9.0 - 10.6* - 9.2 på stående.. så falt miragebåndet av og jeg forsatte med en 9.9 - 10.4 - 10.3 på kne! Før jeg avsluttet med hurtigskytingen på liggende med fire 10´ere!!! Helt rått!! Jeg hadde mestret spenningen/pulsen fra den gode 15-skudden i tillegg til store mirageforstyrrelser! Dobbel lykke og lettelse - jeg fikk 244 poeng!

Da var det bare å lade opp magasiner og få tak i skrujern for å få skrudd på miragebåndet igjen!

Prøveskudda før omgangen var veldig rufsete og rare, men prøvde å tenke litt logisk og nok en gang være nøye med reminnstilliger og nullpunktet. I tillegg la jeg opp til å klikke et skudd før jeg begynte på selve omgangen - altså tomt kammer og 5 + 5 skudd i magasinene - for å unngå en høy nier på første skuddet. Jeg var litt redd for å få for dårlig tid fordi jeg ikke hadde trent på det før, så jeg var ganske kjapp. Jeg var til og med ferdig ca 15 sekunder før stans - 10 sekunder kjappere enn vanlig.
Skudd nr 3 var jeg litt redd for - ellers så føltes det ok. Anvisningen startet med en høy 9er - usj.. trodde jeg skulle unngått den. Skudd nr 3 var ingenting å bekymre seg for, og det samme gjaldt resten av skudda. 99 poeng ble det til slutt, og 343 poeng tilsammen! NY PERS PÅ 35-SKUDDEN!



Ååå, så fantastisk deilig det var å endelig få en opptur etter en vanskelig periode!
HuRrA!


Skiptvet skytebane - lyset varierte veldig fra grått til solskinn - var ganske klamt og varmt, men så godt som ingen vind..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar