14. juli 2010 - Hjemmetrening med Scatt´en

Ja, jeg fikk faktisk rota med til å ta en økt med Scatt´en - MEN jeg skal aldri mer trene skyting på full middagsmage! Måtte til og med ta av meg skytterdressen og heller gå meg en liten tur.. Når magen er så mett, gir det skikkelig puls i børsa! Selvfølgelig har jeg alltid hørt at man ikke skal spise før man skal skyte - og hvorfor man ikke skal gjøre det fikk jeg oppleve ikveld!

Men men, etter spaserturen tok fikk jeg tatt ca 40 klikkskudd på stående. Pulsen var betraktlig redusert, men jeg kjente fortsatt maten..

Tenkte også at jeg skulle bruke skytebrillene, men når jeg begynte å pusse glasset, så fant jeg ut at jeg antakelig ikke hadde skrudd til godt nok siden sist den ble justert - ringen/glasset bare hang og slang. Derfor ble det trening uten briller også denne gangen. Må passe på å fikse det neste gang jeg har folk rundt meg!

Fikk testet ut en del ang beinplassering og venstre albueplassering. Ville prøve å se om jeg kunne gjøre noen små justeringer for å motvirke det at jeg har en tendens til å tippe litt fremover når jeg skyter stående.. Ved å plassere venstre albue litt mer til venstre på hofta, kjente jeg at det motvirket det problemet. Det hjalp også på det å finne nullstillingen raskt på stående. I tillegg jobber jeg med avspenningen i venstre arm og spesielt høyre skulder. Det er akkurat som om høyre beinet og høyre skulder hører litt sammen - når jeg er flink på avspenning i skuldra, så vil ikke beinet samarbeide - og omvendt. Så dette skal jeg definitivt jobbe med fremover.

Ellers jobbet jeg også med avtrekket - da dette er spesielt synlig på skytesimulatoren. Jeg holder godt innenfor ca. 9.4 på stående, men fordi jeg skal "ta" blinken og dermed tar kontrollerte avtrekk, så sitter ofte ikke skuddet der det skal. Grunnen er at jeg da fort blir anspent i kroppen, møter med skulderen og får rykninger. Innendørs har kontrollerte avtrekk fungert veldig godt pga ingen rekyl og smell, og da klarer jeg å balansere avspeningen i kroppen og PÅ-følelsen - men ute tror jeg at det kan lønne seg med pressavtrekk.. Merket i hvert fall at det fungerte godt under kveldens trening.


Jeg synes det var artig å prøve Scatt´en igjen, og ikke minst var det nyttig å få tatt noen klikkskudd. Det vil jeg også gjøre fremover uten å ha noen blink å sikte på, sånn at jeg kan få endra bedre fokus på avspenning i kroppen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar