29. juli 2010 - Trening på Blytjernbanen

I dag tok jeg nok en gang turen ut på Blytjernbanen for å skyte inn feltbørsa på minneskiva på 100m og merke nullpunktet på siktet (200m). Er alltid greit å trene litt på Lesja-skiva før feltrunden så man har det i kroppen. Spesielt etter helgens feltstevne hvor jeg hadde 2 minutter på 12 skudd. Skjøt derfor litt for raskt på første forsøk på minneskiva - hadde vel drøye 35 sek igjen av tiden. På andre forsøk brukte jeg tiden mye bedre og tok ett klikkskudd på kne og ett på liggende - DET funka bedre! Gjorde også noen forandringer på kne - mer rettere rygg og venstrebein, slik at tygdepunktet havnet mer over på venstre side. Merket at det hjalp en del, men at jeg selvfølgelig må trene mer på det slik at det blir en vane.

Den eneste ripen i lakken skjedde imidlertid rett etter at jeg hadde dratt ned glidelåsen på jakka, og skulle legge meg ned for å skyte 3 skudd.. da åpnet plutselig hele glidelåsen seg mens selve "låsen" forsatt var nede! Skjøt ferdig de tre skudda, men så etterpå at dette ikke var bra. Pappa prøvde å "lappe sammen" glidelåsen, men med en gang jeg skulle dra den ned så åpnet den seg igjen. Da tok jeg telefonen fatt, og ringte først til Dagfinrud for å høre om de kanskje kunne hjelpe meg på LS siden de har med sydamer - men neeeida - KUN Dagfinrud.. greit det, men jeg har da handlet en del hos de gjennom tidene.. Ble henvist videre til Fisanti som visstnok lapper alt av klær på LS, men symannen dems er tidligst klar på lørdags morgenen.. derfor spøker de litt for de to stevnene jeg er påmeldt til på lørdagen. Hadde nok vært veldig nyttig å få de med meg, så jeg krysser fingra for at ting ordner seg. Uansett skal jeg være glad for at det ikke skjedde under selve skytingen på LS..


Fin samling på minneskiva/Lesja-skiva, 100m - 3 skudd kne + 3 skudd liggende på 2 minutter.

Etter en lengre pause pga jakka, tok jeg noen skudd på kne for å kjenne litt på den "nye" stillingen. Det føltes igrunn veldig bra og avsluttet med 10 skudd hvor jeg hadde fokus på å puste inn og ut 3 ganger, og så ta et godt avtrekk uten å holde pusten for lenge (som jeg ofte kan gjøre). Kjente den ene utdageren under for jeg ble litt for ivrig, men med mer trening så vil jeg etterhvert "fintune" stillingen og få selvtilliten tilbake!


Kneskyting 200m - 5 + 5 skudd kne.


Meg i knestillingen - rettere rygg/venstrebein enn før.


Regn, regn og atter regn - grått og vått!

Neste stopp er Landsskytterstevnet i Elverum. Mine mål for stevnet er å gjøre arbeidsoppgavene i hver stilling, slappe av/puste og prøve å kose meg med hele opplevelsen! Uansett hvordan det går, så vil jeg lære noe av det.

Ellers hå
per jeg at solen vil avlaste regnet sånn at jeg kan få litt feriefølelse. Men hvordan været enn blir så gleder jeg meg mest av alt til å se igjen Hans Jørgen!! Jippi!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar