22. november 2010 - Trening

Hepp!

Da ble det en tur opp til Oslo Østres 15-meterbane for å ta noen treningsskudd. Til fredag skal jeg skyte Viken II på samme bane, så det er greit å få en viss følelse for banen. Det ble vel rundt 70 skudd, med fokus på spesielt avtrekk på kne. På stående gjelder det bare å holde det gående med den stillingen og arbeidsoppgavene som jeg har. Jo mer jeg gjør det, jo mer selvtillit får jeg. Fokuset gikk litt opp og ned i løpet av økten, men kanskje ikke så rart etter helgens gode skyting og en full dag på jobb.

Mot slutten av økten bestemte jeg meg for å ta en 25-skudds gjennomføring. Jeg kjente at jeg begynte å bli sliten, men tenkte det var smart og prøve å ta ut siste rest. Men det var da det plutselig begynte å bli merkelig. En åtter kom, og så en sjuer og så en sjuer til rett over?? Hva i alle dager? Satte meg ned for å se om det var det samme der - og ja da, nå satt skudd etter skudd i sjuern! Sjekket siktet og "skiva" oppå siktet for å se om jeg hadde komme nær den - men neida - spurte folk, men også de var usikre. Ble etterhvert tipset om å sjekke trykkverdien på skudda - ikke at jeg vet hvor den står. Men fikk skyte et skudd i naboskiva for å teste. Det ble heldigvis IKKE en sjuer - samtidig som jeg også fikk bekreftet at verdiene var helt tullete på skudda mine. Ergo - det var ikke noe galt med hverken meg, børsa eller skudda - men skiva. Blinken var utskutt, og derfor klarer ikke elektronikken å lese av skudda mine lenger. Jeg skjøt vel for mange tiere da.. hehe ;o)

Nå blir det uansett Scatt-trening til onsdag for å finpusse avtrekket - det skal bli gøy!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar