14. november 2010 - Stevne i Halden og Degernes

Nok en gang sitter jeg her på toget hjem til Oslo igjen. Nå er jeg rett og slett sliten. Det har vært en lang helg, og i dag var det to stevner.

Halden var første stopp. Spenningen i kroppen var stor, og jeg lurte på hvordan jeg skulle takle det på stående. På kne gikk det faktisk ganske bra på tross av masse puls i børsa og den midlertidige knestillingen. Jeg hadde fokus på avspenning og godt avtrekk - thats it - og mistet ingen poeng på de tre kneseriene. Bra jobba!

På stående synes jeg at jeg blir stivere og stivere for hvert skudd. Jeg klarer fortsatt ikke å kombinere mye press på avtrekkeren med avspenning i resten av kroppen. Timingen er fraværende og det blir som det ser ut i siktet - 47 poeng på første stående og håpløse 46 poeng på siste. Før 10-skudden hadde jeg 147 som utgangspunkt og blodpumpa slo helt sinnsykt. Puls, puls, puls og anspenthet hele veien! Spesielt høyrebeinet slo seg som vanlig skikkelig vrangt! Skytterbuksa (jeg vil ha den nye skytterdressen min NÅ!!!!) går inn i "knehasen" og skaper anspente rykninger - bajs. Men på tross av dette var jeg greit fornøyd meg gjennomføringen - jeg jobbet på - og det ble til slutt 243 poeng.


En liten sprekk på 10-skudden stående, men fornøyd. Det ble til slutt en 5. plass.

Jeg var litt sliten sliten før jeg gikk på banen i Halden, men på hjemmebanen i Degernes tok hodet kvelden også. Prøvde å ha fokus og ro for jeg ville så gjerne. Men det funket ikke. Jeg fikk til og med en åtter på første stående! Med 145 som utgangspunkt før 10-skudden så var jeg ikke like nærvøs som jeg pleier. Jeg var litt mer rolig, og tenkte at det ville gå bra lell. Det var ikke spesielt artig å få anvist - en "samling over blinken - og 94 poeng på 10-skudden!! Skikkelig rævva greier. Eller summen var rævva - ikke selve gjennomføringen. Men allikevel var det skuffende å se det stå 239 på skjermen.. hva om hvis atte jeg hadde hatt et par finknepp ned.. hadde jeg hatt den hatten jeg hadde hatt så hadde jeg hatt en hatt liksom.. hjelper ikke å dvele ved dette men det søren ikke lett å svelge det raskt! "Det går bra - du døde ikke".. Ja, jeg lever, men en del av meg dør litt hver gang det går sånn..


"cause shes so hiiiiiigh - high above.. the bullseye?" Kjipern den siste 10-skudden, men skutt er skutt og ikke skrudd er ikke skrudd!

For en liten tid siden hadde jeg god kontroll og selvtillit på stående, men nå funker det plutselig ikke! Men jeg vet jo at det bunner i hardt press på avtrekk. Kroppen reagerer med små rykninger og problemer med å spenne godt av. Det er vel ca 2 uker siden jeg fant ut mitt avtrekksproblem og jeg har ikke hatt noe særlig trening på akkurat det - og det trenger jeg for å bli trygg og komfortabel med det. Sånn er det bare. Tiden har ikke strukket til, men håper å få til en økt på Scatten og en vanlig treningsøkt før stevne på torsdagskvelden i Ås.

Husk Maren - du gjorde en super jobb på alle kneseriene i Halden, og du jobbet deg gjennom pulsen på stående, så du må å bare forsette å trene på! OG det er en hobby - bare for gøy!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar