3. november 2010 - Kjære min Scatt

Ja, da ble det tid for litt trening med skytesimulatoren min i kveld igjen. Etter mandagens økt var jeg ganske så spent på hvordan det ville gå. Denne gangen spiste jeg kun litt frokostblanding en time før økten, og det var akkurat passe. Merket med en gang at jeg hadde mye mindre puls, og klarte mye raskere å få fokus. Avtrekket var også denne gangen øverst på lista, og til min store begeistring fungerte det "harde presset" på avtrekkeren mye bedre! Det ble en del tiere for å si det sånn. Noen sa til meg for en stund siden at man fort kan bli sittende å "plukke tiere" på kne, men at det var vanskelig å få til på stående. Vel idag var ikke det så vanskelig på stående. Og enda vet jeg at jeg har mer å trene på for å spisse det hele. Kjempegøy igrunn!
I tillegg forbedret jeg gjennomsnittsavtrekket mitt fra 2,5 til 2,2 ;o)

Men det stoppet ikke der. Tok også 20 klikkskudd på kne for å teste den midlertidige knestillingen min. Samtidig hadde jeg også her fokus på avtrekk. Kne har jeg slitt MYE med denne sesongen, men nå tror jeg at det hele har bunnet mye i selve avtrekket mitt. Det har vært sinnsykt tungt å trekke av som regel, fordi jeg trodde at et for hardt grep gjorde at jeg dro ut skudda. Nå ser det ut som det har vært omvendt. Et fast grep, men hardt press på avtrekkeren gjør at jeg også her får bedre og sikrere avtrekk og timing! Selv med en halvveis knestilling ble det en veldig bra samling! Jeg må bare være obs på nullpunktet mitt, og gjøre akkurat det samme hver gang. (Gjennomsnittsavtrekket mitt var denne gang 2,1 - og bedre skal det definitivt bli!)

Jeg bare digger skytesimulatoren min!!

Nå blir det spennende å se på treningen til fredag i Bøndernes Hus, og de to stevnene jeg skal skyte på lørdag. Uansett blir det topp å trene med skudd i børsa igjen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar