20. november 2010 - Stevne i Rakkestad og Sarpsborg

Hipp hurra! Ny pers i dag! :oD

Mitt første stevne for dagen var i Rakkestad. Jeg hadde bestemt meg på forhånd å rett og slett være mer positiv i tankene og ikke være så spent og nervøs som jeg pleier. Jeg hadde tross alt en god følelse på torsdag, og det hjalp masse.

Det var ikke så mye annerledes enn det jeg gjorde i dag. Jeg vet og må være supernøye med nullstillingen på kne - for hvis ikke så kan jeg fort miste poeng på skjeve serier. Noe som i seg selv er veldig unødvendig. Første serie kom det en nier på første skuddet fordi jeg var litt skjev. Men fortsatte å hadde fokus på nullstilling, puste tre ganger, avspenning og gode avtrekk. Og selvfølgelig forsatte jeg med å "snakke" positivt til meg selv i hodet for å holde borte den verste nervøsiteten. På stående ble det faktisk 50 med tre innertiere, og deretter 50 med fire innertiere på kne. 149 på 15-skudden! Det er ny pers det.. Vanligvis ville jeg fått en helt umenneskelig puls og rykninger i kroppen. Men jeg var fast bestemt på å forsette med "godsnakkingen" og arbeidsoppgavene. Klart, det dunka fælt under jakka, og jeg jobba så som jeg kunne. Det samme gjaldt kne - jeg hadde i hvert fall ikke lyst til å miste noe der. Anvisningen viste ikke helt uventet tre niere på stående - men da siste skudd var vist var det kun det jeg hadde tapt. Ergo 246 poeng og NY PERS! Veldig gøy!! Jeg har jo følt at jeg har hatt det i meg, og da er det innmari digg og endelig få bevist det. Og jeg føler jeg har fortsatt mer på lager!


246 og en delt 3. plass! Wuhu!

Men dagen var ikke over enda, og turen gikk videre til Sarpsborg. Jeg var litt skjelven på henda etter å ha skutt ny pers, så jeg stresset ikke med å "kaste meg på" en ledig plass. Man blir jo litt utlada etter en sånn skyting, så fokuset lå bare på det positive som hadde skjedd og at det nå uansett fikk gå som det går. Arbeidsoppgavene var akkurat de samme.

Første kneskyting var helt grei, men merket at jeg slet litt mer med å få til et godt avtrekk. Men jeg jobbet allikevel på. Det ble en nier også denne gang, men gav jo selvfølgelig ikke opp av den grunnen. Man vet aldri hva som skjer til slutt. På stående hadde jeg en enda bedre stilling enn i Rakkestad og var rolig. Men da jeg på det andre eller tredje skuddet fikk en forskiling med en tommhylse, så et skudd spratt avgårde - ble det litt lurvings. Aldri noen god ide med "hode-skulder-kne og tå-ned å hente skudd" når man er midt i en ståendeserie. Klarte allikevel å hale i land en ok 48-serie.

På kne ble det nok en gang 49 - fram med skytesimulatoren og trene avtrekk! Utgangspunktet før 10-skudden var da 146. Var derfor relativt avspent og fin i kroppen, hadde en god ståendestilling, så det var bare å få til timinigen på skudda. Også på kne tenke jeg at jeg i hvert fall ikke skulle miste noe mer - og måtte derfor være ekstremt flink med nullpunkt og avtrekk! Alt i alt var jeg veldig fornøyd med jobben jeg hadde gjort på 10-skudden, og tenkte at jeg uansett ikke kunne gjort det noe bedre så summen fikk bli det den ble. Og det ble 100! 246 poeng nok en gang! Litt "uvirkelig" nesten, men veldig godt for kropp og sjel. Positivet og mental trening viser seg å være nøkkelen videre for min del. Det viste det seg denne helgen, for nå begynner det virkelig å ligne på noe. Litt opp og ned må man regne med, men jeg skal ikke la meg stresse på samme måte som før lenger. Nå er det bare å jobbe på videre - dette er gøy! Hurra hurra hurra!



246 og en delt 5. plass.

BøLgEn for 2 x 246!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar