5. november 2010 - Trening

I kveld fikk jeg mulighet til å trene på 15-meteren i Bøndernes Hus. Søskenbarnet mitt Eileen, tok også turen - koslig å få litt selskap! Kveldens fokus var avtrekk og kneskyting. Det var veldig greit å få testet ut knestillingen, for å se om den kunne fungere sånn tåli. Med pølla under leggen begynte det litt rufsete, men mest fordi det var en stund siden jeg hadde skutt med kuler og krutt på kne. Men etterhvert og med fokus på avtrekk gikk det bedre og bedre.

På stående trenger jeg alltid 3-5 "prøveskudd" for å komme igang ordentlig. Etter det jobbet jeg med (du gjettet det kanskje allerede) avtrekket. Det som er litt vrient er å kombinere det "harde presset" på avrtekket med en ellers avspent kropp. Her trengs det trening - og det er ikke meg i mot. Morro og motiverende å ha noe konkret å trene på. Jeg ser også at det kan nå kan være lurt å spisse det mentale også med et blink+avtrekksrelatert ord - en såkalt trigger - for å få mer kontroll i "stressa" situasjoner. Fra før har jeg kun trent å få den selvsikre følelsen i kroppen, men den fungerer ikke like godt med det nye avtrekket. Ellers kan jeg nevne at det ble mange 49-serier og bar en 50-serie. Det er konsentrasjonen som svikter litt, så her må det nok mengdetrening til.

Det ble 75 skudd under kveldens trening - mye bra, men mer trening må selvfølgelig til. Og det skal bli gøy! Og ikke minst, blir det spennende å se hvordan det går imorra - mine første to 15-meterstevner for sesongen, med en midlertidig knestilling!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar