25. november 2010 - Hjemmetrening

I kveld tok jeg fram skytesimulatoren igjen. Har merket at avtrekket har blitt rufsete av all den kal.22-skytinga. Avtrekk på kne og stående stod på planen. Begynte på kne, og ganske så riktig var ikke avtrekket mitt godt nok. Slet en del på de 30 første klikka, men etterhvert begynte det virkelig å løsne. Og akkurat sånn var det sist gang med Scatt´en også - slet på førsten, men fikk etterhvert skikkelig taket på det! Det samme gjaldt egentlig stående også. Måtte "varme opp" og finne frem til akkurat sånn som det skulle være, og så gikk det veldig bra.

Nok en gang må jeg bare gi med ende over for skytesimulatoren - at jeg til slutt skulle få så mye ut av den hadde jeg aldri trodd! For et redskap! Tror ikke heller jeg hadde funnet ut av at det er avtrekket som har vært roten til det meste hvis det ikke hadde vært for den.. Jeg er ikke manisk opptatt av å lese av verdier osv - men jeg kjenner virkelig at det veldig nyttig med en slik økt i uka. For å holde orden på avtrekket og dermed beholde den trygge følelsen i kroppen.

I morgen skal jeg skyte Viken II, og hvis jeg får muligheten så skal jeg prøve å få inn en liten Scatt-økt før jeg drar oppover. Det har jeg aldri prøvd før, men tror det kan være en lur ting å prøve. Ellers skal jeg tenke på arbeidsoppgavene mine og tenke positivt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar