6. november 2010 - Fredrikstad og Råde

Så var dagen her: sesongens to første innendørsstevner skulle skytes. Var veldig spent på hvordan det hele ville gå - og spesielt på stående siden det er det jeg har hatt mest fokus på nå. Det skal ikke så mye puls til før det blir noen niere, for å si det sånn. Men unasett var det godt å endelig komme igang.

Startet med 3 prøveskudd på stående for å få følelsen i kroppen - avsluttet på kne. Jeg har for øyeblikket fortsatt en midlertidig knestilling pga at jeg tråkket over for 3 uker siden. Det er ikke like vondt, men jeg kan fortsatt ikke ha hele vekten på ankelen - derfor har jeg istedet pølla under leggen. Sitter ikke optimalt, men greit. Uansett viser det seg at stillingen antakelig ikke har hatt skylden for all den rare kneskytingen jeg har drevet med de siste månedene, men heller avtrekket. Nå har jeg fullt fokus på å ha mye press på avtrekket (så skuddet nesten går av) - noe som gjør at det har blitt mye enklere for meg å trekke av relativt raskt og på god timing. Første kneserien ble faktisk 49 ;o)

På stående kjente jeg pulsen altfor godt i børsa. Situasjonen var litt uvant og jeg ville så gjerne få det til. Jeg ble nok litt for anspent i kroppen og utålmodig, noe som resulterte i en lurvete 47-serie. Videre på kne følte jeg det gikk bra - og det ble en flott samling, men desverre var den litt skjev - 48 poeng.

På 10-skudden var spenningen litt mindre, men pulsen var fortsatt tydelig tilstede. Kjente at jeg jobbet bedre på stående, men lurte allikevel litt.. på kne var det litt lurvete, men greit nok. Anvisningen viste 49 på stående, og 48 på kne - tilsammen 241. Unødvendig mye tap på kne - 5 poeng - men ikke helt uventet. Alt i alt var det en grei start, og bet meg merke i hva som kunne gjøres bedre på neste stevne.


Fredrikstad - 241 (18. plass kl. 3-5)

I Råde var det fullt opp i alle lag, men var så heldig å få byttet til meg en plass i neste lag med en annen skytter! Og det var helt supert siden jeg da var garantert å rekke neste toget inn til Oslo.

Skive 8 er ikke en veldig god skive hos Råde - det er trangt og man må sikte på skrå mot venstre. Så jeg var glad jeg slapp å ligge å skyte! Ellers gjorde jeg som jeg pleier - 3 prøveskudd på stående og resten på kne. Kjente at jeg nå hadde litt mer kontroll på kne, og fokuserte på avtrekk - det ble 50 poeng ;o) På stående var det igjen litt lurvete, men det føltes allikevel mer kontrollert. Desverre var jeg litt skjev, så det ble bare 47 poeng.. På de neste 5 kneskudda kjente jeg at jeg hadde litt mer puls, og litt mindre kontroll - det resulterte i 49 poeng - greit nok.

Med 146 poeng som utgangspunkt før 10-skudden, så var spenningsnivået i kroppen som da jeg begynte - rundt 6-7 på skalalen. På stående føltes det ikke så veldig mye annerledes enn på første serie. Men kanskje litt mer avspent. På kne hadde jeg bare som mål å kontrollere inn det hele - noe jeg gjorde relativt bra. Så ingen tydelige utragere i hvert fall. Anvisningen var veldig gledelig må jeg si - 49 på stående og 50 på kne = 99 poeng! Veldig fornøyd! Og ikke minst - det ble 245 tilsammen! Nå begynner vi å snakke ;o)


Råde - 245 (6. plass kl. 3-5)

Det var veldig deilig at ting stemte ganske så bra i dag - og selv på kne! Jeg har jo skutt ganske jevnt bra på stående under trening, men det er jo ekstra gøy å få det til når jeg kjenner pulsen banker godt og jeg må jobbe på. Mye positivt og ta med seg videre, og jeg vet godt hva jeg skal fortsette å jobbe med.. avtrekk, avspenning og balanse!


Velig koslig solnedgang sett fra vinduet på toget hjem til Oslo..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar