Slutten av august 2009..


Etter så mye forandringer i alle skytestillingene, bestemte jeg meg for å fjerne noe fra børsa som alltid har vært min lille "trademark", nemlig 4 av mine 6 kolbeforlengere! Jeg har ikke møtt noen innen skyttermiljøet som har så mange kolbeforlengere på, men jeg likte alltid å ha en skikkelig stram rem som gjorde at børsa satt som et fjell i skuldra og da bygde jeg på børsa for å ikke få sikte i panna når jeg trakk av. Problemet var bare det at når jeg ble klasseskytter og fikk tre stillinger å tenke på, så ble det spesielt på stående veldig langt frem til siktet! Derfor var det på tide å bli enda mer som "alle andre"..


Legger i tillegg med et ekstra bilde av en ny finulig løsning jeg har fant på litt tidligere. For det er jo også noe som er typisk Maren, nemlig det å teste ut ideer og finne løsninger på utstyrsproblemer ved hjelp av blant annet sandpapir, skruer, gaffateip og nå: skinn! Har hatt en del problemer med at jeg sklir på kinnstøtten - altså jeg har ikke godt nok grep, noe som påvirker avlevering av skudd! Derfor testet jeg ut litt forskjellige typer anti-skli som teip, skumgummi semsket skinn osv, men det var skinn den "glatte" siden av skinnet som var best. Så nå har jeg et skikkelig godt feste på kinnstøtten! ;o)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar