Noe måtte gjøres..

Jeg ble klasseskytter i 2001, og klarte meg relativt bra i noen år. Jeg har blant annet to 2. plasser blant kvinnene på Viken II bane, kvalifisert meg til Prinsesselaget 2 ganger, og fikk Mesterskapsmedaljen med 340 poeng på Landsskytterstevnet i Lesja i 2005. Men på grunn av utdannelse og ingen nære treningsmuligheter ble det etterhvert dårlig med skyting.

10. mai 2009 deltok jeg på 3 stevner. Ikke uvanlig det - bortsett fra at jeg ikke fikk til noe som helst, og spesielt ikke på stående! Dette var forsåvidt heller ikke noe som kom brått på, for 2008 hadde ikke vært noe godt år. Etter den sesongen rykket jeg ned i 4 klassen.

Lite trening og ikke minst feil teknikk og mental instilling gjennom 3-4 år er grunnen til at resultatlappene mine under så ut som de gjorde. Ett ord passer bra i beskrivelsen av de: KAOS
!



Tydelige gjennomgående trekk er, stor spredning og "flytting" av seriene..

Noe måtte gjøres!!!
Det var da jeg kom til å tenke på mitt møte med skytecoachen Anne Grethe Jeppesen for nesten ti år tilbake. "Hele" Degernes Skytterlag dro inn til Oslo, og hadde en dag sammen med Anne Grethe for å lære gode skytestillinger. Husket ikke så mye fra den dagen, bortsett fra at beinet mitt "sovna" helt i knestillingen, og at jeg ikke var så veldig motivert for at noen skulle komme å "plukke" på stillingen min.. For det er sånn jeg alltid har vært - jeg skulle
alltid ordne og fikse og prøve ut selv - "jeg visste jo tross alt hva som var best for meg!"

Men nå var tiden inne for forandring, og riktig innlæring. Derfor tok jeg kontakt med Anne Grethe, og spurte om hun hadde mulighet for privat veiledning! Stemmen i andre enden var så hyggelig og imøtekommende, at jeg allerede etter telefonsamtalen fikk en god følelse i kroppen. 14. mai 2009 avtalte vi første time!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar