En liten gjennomgang av året 2009..

Poengmessig har vel ikke 2009 vært et vidunderår, men når det kommer til utvikling, så føler jeg at jeg har vokst mye! Det gjelder i både stillingene - og min innstilling! Klart det har vært mange frustrasjoner, tårer og tanker - men også fremgang, mestring og "åpenbaringer". Jeg angrer ikke et sekund på at jeg kontaktet Anne Grethe Jeppesen og begynte med dette "skyteprosjektet". Den støtten, kunnskapen og positive holdingen hun innehar har gitt meg så mye inspirasjon og håp - både i skytingen og ellers i livet! Jeg er også veldig takknemlig for all støtten jeg har fått av mine foreldre! For selv om skyting er en idividuell sport, har det vær veldig godt å se hvordan også de har forandret seg på veien. At de nå klarer å se at ting tar tid, og at jeg er i en prosess. At det ikke lønner seg å se på resultatlistene, men heller se på det positive i en gjennomføring, og ta det med seg videre. Jeg er fortsatt veldig nervøs når jeg skyter, men jeg er ikke like "sint" som før.. Det tar tid å forandre holdninger som er "inntrent" siden man var 10år gammel, men jeg føler jeg er på riktig vei. Det kan rett og slett ikke være slik at "jorden går under" om jeg skyter litt dårlig - jeg lærte jo tross alt noe av det!

For morro skyld har jeg regnet ut gjennomsnittspoeng i alle stillingene for både bane- og innendørsstevner:

BANE (23 stevner)
Liggende: 49,3 poeng
Stående: 46,1 poeng
Knestående: 47,1 poeng
Grunnlag: 94 poeng
Omgang: 98 poeng (kun 11 omganger)
Det som er tydelig her er at jeg må jobbe videre med spesielt knestillingen min, og selvfølgelig grunnlaget. Tror heller ikke det hadde gjort noe å trent litt mer omgang også, for 98 er for dårlig!

15M (8 stevner)
Knestående: 48 poeng (24 serier)
Stående: 46,4 poeng (16 serier)
Grunnlag: 95,1 poeng

Når det gjelder 15m, så er tendensen hverken bra eller spesielt dårlig. Konklusjonen er derfor å jobbe på i begge stillinger! Men det jeg også vet er at det spesielt på kne har vært gode samlinger, men flytting av seriene har gjort at jeg har tapt en del poeng, så derfor er det også viktig for meg å terpe enda mer på 0-punktet i 2010

Nytt år, nye muligheter - kanskje en klisje, men jeg synes det passer veldig bra for meg. Nå er det over i de "store guttas selskap" i klasse 5. Det blir kanskje ikke et "gullår", men fokuset mitt vil ligge på arberidsoppgavene mine, og å ha det gøy når jeg skyter! Det tror jeg er en god plan ;o)

Lykke til alle sammen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar