Søndag 7. juni 2009 - Lokale stevner og fullt kaos!

Den søndagen var det meningen at jeg skulle delta på de to lokale stevnene hos Rakkestad og Degernes skytterlag. Jeg kom meg bare gjennom Rakkestadstevnet..

Jeg var ikke spesielt nærvøs fremfor stevnet, og hadde den instillingen om at jeg skulle avlegge flest mulig gode avtrekk. Jeg så at jeg hadde 4 gode avtrekk på stående, men et dårlig siste skudd som ble en 6´er - huff huff, men greit nok.. Men da jeg fikk anvist en 8´er, to 9´ere og to 10´ere på kneskuddene greide jeg ikke tenke positivt lenger - for jeg følte det var 4 gode avtrekk som burde minst holdt til 49! Etter det skjøt jeg 5 greie prøveskudd på stående (fire 9´ere og en 10´er), mn når grunnlaget kom igang skjøt jeg bare "tulleskudd" og endte opp med 7,8 og 9! Kaos!
Når jeg var ferdig så følte jeg meg helt tom og utrolig lei meg. Så jeg kunne ikke gjøre annet enn å la tårene trille mens jeg satt og kjørte bilen til Degernes for å skyte siste stevnet.. Når jeg kom dit snakket jeg med mange forskjellige folk om dette, for jeg følte meg så hjelpesløs, og ingen visste riktig hva jeg skulle gjøre (noe som ikke var så rart igrunn). Og da det nærmet seg min skytetid, så endte det med at jeg bare måtte avlyse det - for hver gang jeg begynte å tenke på skytinga, så kom tårene.. Jeg tror jeg satt og gråt på og av i 2 timer.. og mer på kvelden.. Jeg forsto virkelig ingenting av dette!

Siden jeg ikke orket å skyte Degernes stevnet, så trena jeg heller etter det siste laget. Satt og skjøt mange skudd på kne med forskjellige justeringer, men ble så fort usikker på hva som var "riktig og galt". Jeg følte generelt at jeg ikke satt no godt, og var veldig anspent i høyre skulder/i halsen/hodet - greide ikke slappe av. Hadde også problemer med at jeg ikke fikk nullstillingen ned i skiva - siktet høyt over. Fyllte opp pølla til randen for å komme høyere opp bak, og kunne ikke ha mer omkrets heller for da rakk ikke foten nedi gulvet. Samtidig som jeg slet med puls i børsa fra remma som klemte inn i pulsåren.. Ganske kaos for å si det sånn.

Liggende kjentes heller ikke noe godt ut. Følte meg anspent i spesielt hodet/kjaken. De siste 5 skudda jeg skjøt på liggende var 10,8,10,8,10 - helt ute av kontroll..

Punkter jeg skrev i treningsboken min:
- Drar ut skudd i hytt og pine!
- Må jobbe mer med trykkpunktet
- Må fylle opp pølla
- Kjenner at jeg er anspent i høyre skulder
- Må ta skytinga MINDRE ALVORLIG!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar