20. august 2009 - første offisielle trening med Scatt skytesimulator..


Det tok nemlig litt tid fra jeg fikk med meg Scatt´en hjem fra Landsskytterstevnet i Evje og til jeg endelig fikk prøvd noen skudd.. Bare det å finne ut hvordan man "skjøt den inn", hvor man skulle ha den og hvordan man skulle montere alt var en liten prøvelse. Men etter mye prøving og feiling, så fant jeg jo ut at det ikke var så komplisert allikevel!
Over har jeg tatt en screenshot av de 16 skudda jeg skjøt på kne først. Scatt´en er stilt inn for å simulere 200m utendørs skyting. Den viser all bevegelse som blir gjort før og etter skuddet er avlevert. Grønn strek er hvordan jeg holder på førsten, gu
l nesten like før avtrekk, blå er vel sånn ca et sekund før og når jeg trekker av, og rødt er etterholdingen. Det man vil er jo at holdingsområdet er så lite som mulig, og at skuddet "treffer" der den blå streken er. Men tendensen er at skuddet som regel ikke treffer i det blå området, noe som betyr at avtrekket mitt ikke er kontrollert/rolig nok - jeg gjør altså en feil.




(Se bildene over:) Sensoren festes til børsa, "blinken" setter jeg opp på fotostativet mitt - så er det bare å koble den ene ledningen fra sensoren og den andre fra skiva til den gamle PC´en, starte programmet, "lade" børsa og klikke ivei!

Uansett var det spennende å se så tydelig hva man gjør når man skyter - Scatt´en kan nok avsløre selv den beste skytter ;o)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar