Fredag 27. november 2009 - stillingsjustering med Anne Grethe Jeppesen på NIH

Siden jeg fortsatt slet en del med flytting av serier og kinn- og skuldekontakt på kne, så følte jeg det var på tide med litt hjelp fra min "vidundercoach" Anne Grethe Jeppesen igjen! Vi møttes på Norges Idrettshøgskole (som forrige gang). Da jeg kom hadde hun møte med en av sine andre skyttere som hun veileder. Hun var ikke fornøyd med hvordan hun skjøt - et "lite" sjokk for meg, for hun stod der å skjøt tier etter tier etter tier.. men det er nok litt annerledes for 10m luftskyttere.

Uansett, det var bare å stille seg opp i stående. Anne Grethe så litt på meg, før hun sa at jeg stod perfekt, og at det ikke var noe å si på stillingen. Hvis hun skulle prirke så kunne jeg prøve å få bedre kinnkontakt, ha et "tyngre hode" og jobbe med etterholding min ved avlevering av skudd.

På kne trengte jeg hjelp med bedre kinn- og skulderkontakt. Slet med at kolben ikke lå godt inni skuldra - at den sklei sakte men sikkert ned når jeg la trykk på kinnstøtta. Etter en liten evaluering ble benstillingen og remma justert og "vips", så var det "ordnet".

Jeg fikk også, etter eget ønske, et ukomplisert fysisk treningsprogram. Jeg trener vanligvis 2-3 ganger på Vallhall treningssenter, men jeg synes det kunne være spennende å trene litt mer fysisk rettet mot skyting (balanse, utholdenhet og styrke).

Ellers så kan jeg jo legge til at jeg også fikk mine nye Stenvaag skytesko! MIne gamle Dagfinrudsko var minst 10år gamle, og på den tiden har det skjedd mye nytt mildt sagt. Har slitt en del med at jeg følte jeg stod å vippa og ikke hadde noen form for støtte i anklene. Men det er det slutt på - stod som en påla!! Genialt at man kan stille vinkelen man vil stå i ved hjelp av justerbare "borrelåsremmer" bak. Samtidig som de også er helt flate under og har antiskli. Superfornøyd med oppgraderingen!!


Enda en lærerik og morsom coachingtime var over, og videre var det nå bare en ting som gjaldt og det var å trene - både fysisk og psykisk!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar