Mandag 25. mai 2009 - 3. tørrtrening stående..

På førsten i inntreningsperioden av den nye grunnleggende ståendestillingen min, var hadde jeg veldig mange spørsmål og tanker som svirret rundt i hodet mitt. Alt var jo så nytt og noen ganger litt overveldende, slik at det å skrive ned det som dukket opp var eneste måten å få orden i kaoset på.

Siden jeg fortsatt ikke hadde tilgang til nærliggende treningslokaler i Oslo, ble tørrtrening den eneste løsningen for å øve inn den nye ståendestillingen. Tørrtrening var noe jeg aldri hadde gjort seriøst før. Det å bare stå der uten at det smeller når man trekker av kunne da ikke ha no for seg? Men det som var annerledes nå var at jeg hadde fått arbeidsoppgaver og tenke på; nullpunkt, balanse, slappe i visse steder på kroppen, kontrollert avtrekk - "cause and effect". Det å faktisk bare stå der og kjenne tyngden under føttene og senke skuldrene gav meg noen a-ha opplevelser - sånn skal det føles når jeg skal skyte stående - da går det bra!

Punkter jeg satt opp i treningsboken min:
- Hadde problemer med å holde konsentrasjonen.. tenkte på alt og mye forskjellig!
- Litt tungpustet og fort sliten
- Sliter med at jeg tipper litt fremover...
- Sleit med å finne et godt sted for albuen på hofta
- Veit ikke om jeg skal satse på å ha beina avslappa (vanskelig), eller mer stive (som jeg er vant til)

Tok en pause & kom tilbake med bedre fokus! Konsentrerte meg om å slappe av i skuldrene/armene

- Satte albuen på "bilringen" rett ovenfor hofta, rett fremover, fikk veldig god ro!!
- Alt dette må jeg jobbe videre med
- Kjenne på kroppen og gi ordre om hvordan "delene" skal oppføre seg!
NB! Ikke ha albuen for nærme navelen pga ekstra pulsaktivitet i det området..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar